1.Pedagogika szkolna
2.Edukacja ustawiczna i zarządzanie w oświacie
1.Kształcenie w zakresie: Pedagogika szkolna
Koordynator: dr Agnieszka Rowicka
e-mail: agnieszka_rowicka@sggw.edu.pl
Absolwent kierunku Pedagogika po ukończeniu kształcenia w zakresie Pedagogika szkolna, posiada przygotowanie pedagogiczne w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczyciela (Dz. U. 2020, poz. 1289 tekst jednolity) a także zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019, poz. 1450), tj. Załącznika nr 1 do w/w Rozporządzenia. Absolwent studiów uzupełniających magisterskich posiada pogłębioną wiedzę pedagogiczną i jest przygotowany do podjęcia pracy w charakterze pedagoga szkolnego. Absolwent kierunku Pedagogika studiów uzupełniających magisterskich jest przygotowany do podjęcia kształcenia na studiach III stopnia.
2.Kształcenie w zakresie: Edukacja ustawiczna i zarządzanie w oświacie
Koordynator: dr Marta Dobrzyniak
e-mail: marta_dobrzyniak@sggw.edu.pl
Absolwent kierunku Pedagogika po ukończeniu kształcenia w zakresie Edukacja Ustawiczna i Zarządzanie w Oświacie studiów uzupełniających magisterskich na kierunku Pedagogika posiada specjalistyczną wiedzę i umiejętności z zakresu teorii organizacji i zarządzania w oświacie, prawnych podstaw funkcjonowania placówek edukacyjnych, tworzenia i realizacji programów edukacyjnych i profilaktycznych, psychologii kierowania placówką oświatową, metodyki pracy z osobami dorosłymi i zarządzania zasobami ludzkimi, specyfiki przywództwa edukacyjnego, co pozwoli mu na samodzielne i twórcze zarządzanie placówkami oświatowo-wychowawczymi, w tym placówkami edukacji dorosłych oraz na prowadzenie zajęć edukacyjnych z osobami dorosłymi. Absolwent kierunku Pedagogika po ukończeniu kształcenia w zakresie Edukacja ustawiczna i zarządzanie w oświacie, studiów uzupełniających magisterskich posiada pogłębioną wiedzę pedagogiczną i jest przygotowany do podjęcia pracy jako edukator osób dorosłych. Kształcenie w tym zakresie umożliwia mu podjęcie pracy w charakterze osoby zarządzającej placówką oświatową, w tym np.: przedszkolem, szkołą podstawową, ponadpodstawową, instytucją organizującą czas wolny dla dzieci i młodzieży oraz instytucją prowadzącą działalność na rzecz osób dorosłych.